Problems, mate

Calaream intr-o zi insorita in urma unui scuter. Pasagera scuteristului care este un fericit posesor de alte cateva motoare: Un R1 modificat, un Suzuki dr 700 si un minunat Harley, se transferase la mine pe motor. Eu, inaintea acestei mici ture, am modificat setarile amortizorului. De pe orice fusese el inainte setat, pe soft, asta ca sa nu imi mai sufere curul batran. Si cum urmaream eu scuterul pe drumuri britanice, aud un zdrang de m-am uitat de trei ori in spate, de doua ori la motor si de vreo sapte ori la filmarea clipei, neintelegand ce dumnezo s-a putut intampla.
Sa fi tot trecut vreo saptamana, poate doua pana cand am relizat crudul adevar, amortizorul cedase.2014-06-15 18.01.07

UPS! Ca sa fie totul asa cum imi place mie, complicat si greu de rezolvat, nimeni nu avea in stoc o asa mandrete de amortizor. Trebuia comandat si apoi asteptata fabricarea si livrarea lui, undeva intre 12 si 20 de zile. Pretul? Unul rezonabil, intre 270 si 330 de lire pentru un amortizor fara cablu de reglaj al setarilor si apoi intre 420 si 650 pentru un amortizor cu cablu de reglaj. De ce cu cablu? Pai daca nu ai, ca sa reglezi amortizorul, trebuie demonatat toba, roata spate, scos amortizorul, reglat, montata roata, montata toba. Si o rugaciune fierbinte, daca amortizorul nu va fi reglat conform standardelor, trebuie demonatat din nou.
Oricum, neavand rabdarea suficienta pentru a comanda si astepta unul nou, am cumparat unul second hand, un amortizor de coborare, adica unul mai scurt decat mi-ar fi fost necesar.2014-06-25 14.04.53

Treaba buna la final insa pana am ajuns acolo, am privit vreo patru zile cu jind inspre usa de la intrare, asteptanda sa fie livrat. Si cand ziua aceea a venit, montarea s-a facut de indata. Mult prea soft era insa, nici nu mai sedea mobra pe cricul lateral prea comod, aveam impresia ca o sa cada. Asa ca am purces la reglarea lui: toba jos, roata jos, amortizor afara, strans arcul, pus la loc. Aia-i am strigat cand am vazut cat se inaltase mobra, insa dupa prima tura, cand mi-a trebuit juma’ de ora sa imi descurc intestinele la cat m-a zdruncinat, mi-am dat seama ca ar mai trebui inmuiat arcul, si nu in apa…
Toba jos, roata spate jos, amortizor afara, destrans arcul, refacuti pasii, si mobra e functionala. Dauna? Doua saptamani de stat pe dreapta, vreo 45 de grade mai mult in butoiul ce mi-a fost rezervat in iad si 187 de lire. Sa fie cu noroc!

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *